سیم به عنوان یک هادی الکتریکی تعریف می شود، در حالی که یک کابل به عنوان گروهی از سیم ها (رساناها) عایق بندی شده به طور جداگانه تعریف می شود که در یک روکش در کنار هم قرار گرفته اند. در خط تولید سیم یا کابل روکش یک ماده غیر رسانا با خواص حفاظتی برای محافظت از قسمت رسانای سیم یاکابل است. اگرچه سیم رسانای خوبی است، اما هنوز هم می تواند مقداری مقاومت داشته باشد. انواع سیم یا کابل را می توان از مواد مختلفی مانند مس، طلا و آلومینیوم ساخت. قیمت تولید کابل بر اساس مواد هر کدام متفاوت است و دارای مقاومت های مختلفی است. سیم ضخیم در شرکت تولید سیم یا کابل  مقاومت کمتری نسبت به سیم نازک ساخته شده از همان ماده خواهد داشت. مقاومت سیم می تواند متناسب با تغییر دما یا طول سیم تغییر کند. هنگام انتخاب اندازه سیم، باید گیج سیم، ظرفیت سیم و اینکه سیم برای چه کاری استفاده می شود را در نظر بگیرید. برای تهیه انواع سیم و کابل در کیفیتی عالی، می توانید در لیست کارخانه های برتر سیم و کابل ایران ، آن را بیابید. می توانید برای مشاهده محصولات این برند ها در زمان برگزاری نمایشگاه صنعت برق در نمایشگاه بین المللی تهران حضور به هم رسانید.

برترین تولید کنندگان سیم و کابل

کابل متال

شرکت کابل متال ، از جمله شرکت های موفقی است که در لیست کارخانه های برتر سیم و کابل ایران قرار داشته و فعالیت خود را در سال ۱۳۷۰ در خصوص تولید انواع سیم یا کابل شروع نموده و توانسته است در کوتاه ترین زمان، خط تولید خود را توسعه داده و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی، عمل نموده و بهترین کیفیت را به عنوان موفق ترین شرکت تولید سیم یا کابل، عرضه نماید. ضمن آن که در این شرکت، قیمت تولید سیم و کابل قابل رقابت با دیگر رقبای داخلی و خارجی است.

آدرس وب سایت : www.metalcableco.com

  تلفن : ۸۸۹۱۴۵۰۹-۰۲۱

مشاوره مستقیم با شرکت

لاک سیم

شرکت تولیدی و صنعتی لاک سیم از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را در تولید انواع کابل، آغاز نموده و از جمله لیست کارخانه های برتر سیم و کابل ایران است که نام و اعتباری ممتاز را به خود اختصاص داده است. این شرکت با خط تولید سیم یا کابل ، در تولید سیم های گرد لاکی از جنس مس و آلومینیوم، همچنین سیم لاکی تخت مسی در رده های حرارتی متفاوت و سیم های بدون لاک تخت و گرد اقدام نموده و محصولات با کیفیت خود را به عنوان موفق ترین شرکت تولید  کابل و مطابق با استاندارد های بین المللی، راهی بازار داخلی و منطقه نماید.

آدرس وب سایت : WWW.lacsim.com

  تلفن : ۲۲۰۲۲۰۶۶-۰۲۱

مشاوره مستقیم با شرکت

سیم و کابل مشهد

شرکت کابل مشهد با تکیه بر مجوزهای دریافت شده استاندارد و ایزو، توانسته است به برترین شرکت تولید کابل تبدیل شده و محصولات تخصصی خود از جمله کابل های مخابراتی را در سطح کشور و منطقه راهی نماید. این شرکت که در لیست کارخانه های برتر سیم و کابل ایران قرار دارد، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ شروع کرده و در مدت زمان کوتاهی، سهم قابل توجهی از خط تولید سیم یا کابل را برای پاسخ به تقاضای بازار، راه اندازی نمود.

آدرس وب سایت : www.mashadcable.ir

  تلفن : ۳۵۴۱۱۵۰۰-۰۵۱

 
 
مشاوره مستقیم با شرکت

کابل همدان

شركت سيم و كابل همدان ، یکی از تولید کنندگان انواع سيم و كابل است که از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را شروع کرده و در مساحتی حدود هشت هکتار و با ظرفیت بالای تولید، اقدام به ساخت انواع کابل های مخابراتی و فشار ضعیف نموده است که مطابق با استانداردهای بین المللی است. این شرکت همچنین، در ساخت انواع مفتول مسی ۸ میلی متر نیز فعالیت داشته و ظرفیت آن سالانه ۷۵۰۰ تن می باشد که سهم بالایی از بازار را از آن خود کرده است.

آدرس وب سایت : www.hamedancable.com

  تلفن : ۳۲۵۶۹۳۱۱ -۰۲۱

 
 
مشاوره مستقیم با شرکت

سیم و کابل ابهر

از دیگر شرکت های برتر در تولید انواع سیم، شرکت کابل ابهر است که با تکیه بر تجربه سی ساله خود، اکنون در لیست کارخانه های برتر سیم و کابل ایران قرار داشته و به عنوان شرکت تولید کابل موفق، قادر به تولید و تامین کابل های برق در ولتاژ بالا و کیفیت ممتاز شده است. استفاده از فناوری و سرمایه گذاری های موثر، این شرکت را در سطح منطقه به یک برند معتبر تبدیل کرده است که قیمت تولید سیم و یا کابل را در سطح منطقه و کشورمان، به شکلی قابل قبول و رقابتی ارائه می نماید.

آدرس وب سایت : www.abharcable.com

  تلفن : ۸۱۹۳۰۰۰۰-۰۲۱

 
 
 
مشاوره مستقیم با شرکت

افلاک الکتریک خراسان

گروه کارخانجات افلاک الکتریک خراسان که در لیست کارخانه های برتر سیم مطرح است، یکی از برجسته ترین تولید کنندگان انواع سیم و کابل است که خط تولید سیم با ظرفیتی بالا و تنوعی قابل توجه مشغول فعالیت است. از جمله محصولات این شرکت، شامل انواع محصول مسی، مخابراتی و آلومینیومی است که به خوبی توانسته است به عنوان موفق ترین شرکت تولید سیم، اقدام به صادرات محصولات خود در سطح منطقه نماید.

آدرس وب سایت : www.aflakelectric.com

تلفن : ۸۸۷۰۴۲۰۰-۰۲۱

 
 
مشاوره مستقیم با شرکت

سیم و کابل آمل

شرکت تولیدی کابل آمل ، یک شرکت تولید سیم و کابل موفق است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ شروع نموده و در راستای تولید بهترین کیفیت اقدام نموده و در کوتاه ترین زمان، خط تولید کابل خود را در ظرفیتی مناسب و کیفیتی ممتاز ، راه اندازی نموده و بدین ترتیب در لیست کارخانه های برتر کابل ایران قرار گرفته است.

آدرس وب سایت : www.amolcable.com

  تلفن : ۴۴۲۰۳۲۰۱-۰۱۱

 
 
مشاوره مستقیم با شرکت

ماهان کابل امیر

شرکت ماهان کابل امیر در تولید انواع سیم و کابل مسی فعالیت داشته و موفق شده است که خط تولید  کابل خود را توسعه داده و با بهینه سازی محصولات خود، تنوع کابل آلومینیومی خود را در سایز و نوع ایجاد نموده و یکی از تولیدکنندگان برتر در لیست کارخانه های برتر قرار گیرد. ضمن آن که قیمت تولید سیم یا کابل نیز کاملا رقابتی است.

  تلفن : ۷۶۲۱۸۶۵۹-۰۲۱

 
 
مشاوره مستقیم با شرکت

البرز الکتریک نور(لینکو)

شرکت البرز الکتریک نور با نام تجاری لینکو فعالیت خود را در زمینه تولید انواع  کابل با تکیه بر پرسنلی متخصص و تجهیزاتی پیشرفته در سال ۱۳۸۳ شروع کرده و توانسته است خط تولید سیم یا کابل خود را مطابق با استانداردهای جهانی توسعه داده و یک شرکت تولید سیم و کابل موفق گردد.

  تلفن : ۶۶۳۴۴۲۰۶-۰۲۱

 
 
مشاوره مستقیم با شرکت

سیمکو

شرکت سیمکو، به عنوان تولید کننده انواع سیم با کیفیتی عالی، اکنون در لیست کارخانه های برتر سیم و کابل ایران قرار دارد. این شرکت کابل ۲۰کیلووات را برای نخستین بار در کشورمان ایران، در سال ۱۳۵۴ تولید نمود و این برند را در سطح منطقه به نامی آشنا و موفق ترین شرکت تولید کابل معرفی نمود.

 

 
مشاوره مستقیم با شرکت

انواع سیم و کابل برق

وقتی صحبت از استفاده یا نصب کابل یا سیم های برق می شود، هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد. کاربردهای مختلف به انواع متفاوتی از کابل نیاز دارند و با انواع کابل های موجود، تشخیص اینکه کدام نوع برای نیازهای شما بهترین است دشوار خواهد بود. اما با آشنایی در خصوص انواع کابل و سیم می توان بر اساس کاربری مورد نیاز، گزینه مناسب را خریداری کرد.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال نوعی کابل محافظ است که معمولاً برای سیگنال های فرکانس رادیویی استفاده می شود، مانند آنهایی که در تلویزیون، ماهواره و اتصالات اینترنتی کاربرد دارند. از یک هادی داخلی، یک هادی بیرونی و یک ماده عایق بین این دو تشکیل شده است.

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری نوعی کابل است که از سیگنال های نوری برای انتقال داده ها استفاده می کند. این سیم و کابل از یک الیاف شیشه ای یا پلاستیکی نازک ساخته شده است که توسط لایه های محافظ عایق و پوشش مناسب احاطه شده است. آنها برای انتقال داده با سرعت بالا مانند شبکه های مخابراتی و کامپیوتری استفاده می شود.

کابل چند رسانا

کابل چند رسانا نوعی کابل است که شامل چند هادی درون یک پوشش است. معمولاً در برنامه های سیم کشی که نیاز به سیم های متعدد دارند، مانند سیستم های صوتی یا سینمای خانگی استفاده می شود.

کابل Cat5e

تولید کنندگان کابل، با توجه به کاربردهای مختلف، اقدام به طراحی انواع کابل می کنند. یکی از پرکاربردترین آنها کابل است که  Cat5e نوعی کابل جفت تابیده محسوب می شود و در شبکه های اترنت مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از چهار جفت سیم مسی به هم تابیده تشکیل شده است و می تواند داده ها را تا یک گیگابیت در ثانیه انتقال دهد.

سیم و کابل Cat6

کابل Cat6 نوعی کابل جفت پیچ خورده است که شبیه به Cat5e خواهد بود، اما قادر به انتقال داده تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه است. معمولاً در برنامه های شبکه های پرسرعت استفاده می شود.

کابل برق

کابل برق نوعی کابل است که برای حمل برق مورد استفاده قرار می گیرد. این از یک هادی عایق مانند مس یا آلومینیوم تشکیل شده است و معمولاً در کاربردهای صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می شود.

کابل ولتاژ پایین

کابل فشار ضعیف نوعی کابل محسوب می شود که برای انتقال برق با ولتاژ کمتر از ولتاژ کاری معمولی تجهیزاتی که به آن متصل است استفاده می شود. معمولا در سیستم های امنیتی، اعلام حریق و سیستم های روشنایی کاربرد دارد. در کنار آن می توان به کابل فشار قوی اشاره کرد که در صنایع خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل اسپیکر

از دیگر انواع کابل که توسط تولید کنندگان سیم و کابل به بازار عرضه می شود، کابل اسپیکر است که برای اتصال تجهیزات صوتی مانند بلندگوها و تقویت کننده ها استفاده می شود. این از دو هادی عایق تشکیل شده است و معمولاً با یک جفت شاخه موزی خاتمه می یابد.

سیم و کابل کنترل

 کابل کنترل نوعی کابل است که برای انتقال سیگنال های کنترلی بین دستگاه ها استفاده می شود. از دو یا چند هادی تشکیل شده است و معمولاً در کاربردهای اتوماسیون صنعتی استفاده می شود.

کابل جوشکاری

 کابل جوشکاری یک کابل الکتریکی است که برای کاربردهای جوشکاری و برق استفاده می شود. به گونه ای طراحی شده است که انعطاف پذیر و مقاوم در برابر روغن، گریس، اسید و سایش باشد. این از هادی ها و سیم مسی رشته ای ساخته شده و با یک ترکیب لاستیکی ویژه با دمای بالا عایق بندی شده است. این نوع کابل در بسیاری از کاربردهای جوشکاری و الکتریکی مانند تجهیزات جوشکاری قابل حمل، تعمیرات خودرو و در کارگاه های ساختمانی استفاده می شود.

کابل اعلام حریق

کابل اعلام حریق یکی از اجزای حیاتی هر سیستم اعلام حریق است، زیرا برای انتقال سیگنال از آشکارسازهای دود، آشکارسازهای حرارتی و سایر دستگاه های هشدار به صفحه کنترل استفاده می شود. کابل اعلام حریق به گونه ای طراحی شده است که در برابر آتش مقاوم باشد، بنابراین می تواند در برابر آتش سوزی جان سالم به در ببرد و به کار خود ادامه دهد.

خرید سیم و کابل برق مناسب

اگر قصد خرید کابل برق مناسب را دارید، می توانید از انواع کابل یا سیم هایی که توسط بهترین تولیدکنندگان به بازار عرضه می شود، گزینه مورد نظر خود را تهیه کنید.