شرط جدید فروش مسکن در تهران

شرط جدید فروشندگان مسکن در تهران برای خریداران حاکی از تورم‌ در بازار مسکن است. فروشنده ملک را مشروط به آنکه ملکی مطابق با بودجه خود پیدا کند، می‌فروشد.

در بازار خرید و فروش مسکن، یک شرط جدید مُد شد.

بررسی میدانی بازار خرید و فروش مسکن از یک شرط برخی فروشندگان مسکن برای خریداران حکایت دارد.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، برخی فروشندگان مسکن در زمان تفاهم نهایی با خریدار، خواهان درج بندی در قرارداد می‌شوند. بندی که در آن فروشنده بین بازه ۲۴ تا ۷۲ ساعت از خریدار وقت می‌خواهد تا در صورتی که موفق به خرید ملک جدید متناسب با بودجه خود شود، قرارداد خود را نهایی کند.

بر اساس این بند، در صورتی که فروشنده نتواند ملک مدنظر خود را بیابد، قرارداد فروش ملک فسخ می‌شود. پیگیری‌های نشان می‌دهند این مطالبه و شرط جدید به واسطه نابسامانی بازار و تغییرهای ناگهانی نرخ‌های پیشنهادی مسکن است.

طبق گفته برخی مشاوران املاک، برخی فروشندگانی که قصد تبدیل به احسن ملک خود را دارند، پس از فروش ملک قبلی خود با تغییرات نرخ‌های پیشنهادی در بازار مواجه شدند و به همین دلیل، پس از فروش ملک خود، دیگر نتوانستند نسبت به خرید ملک جدید اقدام کنند.

برخی فعالان بازار مسکن، بر این باورند، بعضی از فروشندگان ملک به دلیل تورم‌های انتظاری نرخ‌های پیشنهادی خود را تغییر می‌دهند. به‌ طوریکه حتی در برخی مواقع ممکن است مشتری در یک هفته، دو یا سه بار تغییر نرخ ببیند.

برخی نرخ‌های پیشنهادی فروش مسکن در تهران

محل

متراژ (مترمربع)

سن بنا (سال)

قیمت (تومان)

جردن

۹۲

۲۱

۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون

پونک

۵۵

۲۰

۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون

مرزداران

۷۷

۷

۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون

شهرک رضویه

۷۳

۱۱

یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون

اندیشه فاز یک

۶۱

۱۰

یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون

استاد معین

۴۵

۲۴

۹۹۰ میلیون

گیشا

۷۷

۲۲

۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون

کوی فردوس

۶۰

۲۰

۳ میلیارد و ۶۲۰ میلیون

جنت آباد جنوبی

۷۷

۷

۵ میلیارد