تورم ۳ درصدی مسکن در فروردین ماه

وضعیت بازار مسکن در فروردین ماه سال جاری نشان می‌دهد متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران به ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.
وضعیت بازار مسکن در فروردین ماه

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، وضعیت فعلی بازار مسکن نشان از تورم محسوس در فایل‌‌های عرضه شده به بازار خرید و فروش مسکن در فروردین امسال دارد. در واقع رشد ۳ درصدی متوسط قیمت فروش در فایل‌‌هایی که فروردین امسال از سوی فروشنده‌های مسکن به بازار ملک عرضه شد، تورم پنهان بالایی را نشان می‌دهد.

معمولا در ماه رمضان میزان تقاضا و معاملات مسکن کاهشی است؛ اما بازار مسکن در فروردین ماه نشان می‌‌دهد، نه‌تنها قیمت‌‌های پیشنهادی در مقایسه با اسفند رشد محسوس داشته بلکه عرضه و تقاضا نیز در مقایسه با فروردین سال قبل افزایش داشته است.

بررسی‌‌ها و برآوردها از وضعیت فعلی بازار مسکن حاکی از آن است که فایل‌‌های فروش آپارتمان‌‌های مسکونی که در فروردین امسال به بازار مسکن شهر تهران عرضه شدند نشان می‌دهد، متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در این فایل‌‌ها به ۳۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این موضوع نشان از افزایش ۳ درصدی قیمت ملک در فروردین ماه در مقایسه با اسفندماه دارد.

 

وضعیت بازار مسکن در فروردین ماه

گفتنی است که تورم ماهانه مسکن در معاملات قطعی فروش ملک در سال گذشته نیز به‌طور متوسط در هر ماه یک درصد بود. در واقع به‌طور میانگین تورم ماهانه فایل‌‌های فروش با تورم ماهانه مسکن در معاملات قطعی در سال گذشته، یکسان و هر دو معادل یک درصد بوده است.

افزایش عرضه مسکن در فروردین ماه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در فروردین امسال نه تنها حجم عرضه فایل‌‌های فروش به بازار معاملات مسکن شهر تهران کم نشد بلکه میزان عرضه فایل در این ماه در مقایسه با فروردین سال گذشته رشد محسوس داشته است.

در فروردین امسال، حجم فایل‌‌های عرضه شده به بازار معاملات مسکن شهر تهران ۳۲ درصد در مقایسه با فروردین سال گذشته رشد داشته است. بنابراین کمبود عرضه فایل به بازار در این ماه را نمی‌توان دلیل ثبت تورم ماهانه پنهان ۳ درصدی در بازار مسکن فروردین ۱۴۰۱ عنوان کرد. چرا که در این ماه نه تنها عرضه فایل به بازار ملک کمتر نشد بلکه با رشد محسوس ۳۲ درصدی نیز همراه شد.