همایش جرثقیل

نخستین نشست از سلسله نشست های سومین دوره همایش ” استاندارد وایمنی جرثقیل ها و صنایع وابسته” در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

اولین دوره از نشست های مشترک همایش ” استاندارد و ایمنی جرثقیل ها و صنایع وابسته” در محل هتل اسپیناس برگزار شد. این نشست که با هدف هماهنگی بین نهادهای ذیربط در این حوزه برگزار شد، پیش درآمدی است برای سومین دوره همایش ” استاندارد و ایمنی جرثقیل ها و صنایع وابسته” که در ۱۸ و ۱۹ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

با توجه به حادثه های علت اصلی این گردهمایی، بررسی راه کارهای گسترش استاندارد و همچنین کاهش خسارت های ناشی از استفاده نادرست  از جرثقیل ها از جمله جرثقیل برجی- تاورکرین در پروژه های ساختمانی و جرثقیل های سقفی و دروازه ای در صنایع و جرثقیل های متحرک و ماشینی به صورت مشترک در صنایع ساختمانی و صنعتی است.

نشست مشترک همایش، به همت دبیرخانه  همایش استاندارد جرثقیل ها، شرکت بازرسی فنی هیرسا کیفیت پاسارگاد  PHQ به عنوان همکار رسمی سازمان ملی استاندارد (مرکز ملی تایید صلاحیت ) و دارنده پروانه فنی مهندسی از وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد و در آن نمایندگانی از بخش های وزارتی، تولیدکنندگان، کارفرمایان حاضر بودند. برخی از حاضرین شامل روابط عمومی وزارت نفت، وزارت صنعت و معدن و تجارت، سازمان صنعت معدن تجارت استان تهران، نهاد ریاست جمهوری -سازمان ملی استاندارد ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران،  سازمان صنعت معدن تجارت استان قم ، سازمان صنعت معدن تجارت استان البرز به همراه تنی چند از عرضه کنندگان و  واردکنندگان حضور داشتند. حاضران در این نشست با بررسی چرایی خسارات ناشی از عدم رعایت استانداردهای بهره برداری جرثقیل ها، به انجام بازرسی فنی جرثقیل ها ماشین آلات توسط شرکت های تایید صلاحیت شده سازمان استاندارد تاکید کردند. لازم به ذکر است گواهی سلامت جرثقیل سقفی دروازه ایی حداکثر سالی یکبار و گواهی سلامت تاورکرین – جرثقیل برجی هر ۶ ماه یک بار و گواهی سلامت و استاندارد جرثقیل ماشینی متحرک حداکثر هر یکسال بایستی توسط استفاده کنندگان جرثقیل ها از شرکت های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد در حوزه جرثقیلها اخذ گردد.  در ادامه سلسله نشست های این همایش، دو نشست دیگر نیز برگزار خواهد شد. کسب اطلاعات بیشتر وبسایت همایش tower.phqcrane.com  یا تماس با تلفن دبیرخانه همایش ۰۲۱۸۸۹۳۰۸۹۷ و  تلفن مستقیم دبیر همایش ۰۲۱۲۲۶۰۳۶۶۷ امکانپذیر است.

نشست بعدی همایش فعالان جرثقیل های برجی – تاورکرین ها به صورت کشوری در تاریخ ۱۳/۵/۱۳۹۴ خواهد بود.

همچنین نشست خبری رسانه ها با دبیر علمی همایش ، اقای مهندس غلامرضا عبدی در تاریخ ۱۱/۰۵/۱۳۹۴ برگزار می گردد.