نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به درج آگهی و مطالبی در خصوص افزایش قیمت مسکن در فضای مجازی، گفت: مردم به این شایعات بی‌پایه و اساس که با اهداف سودگرایانه و دلالی در حال انتشار است، توجهی نکنند، زیرا بازار مسکن به دلیل اقدامات دولت در آرامش نسبی به سر می‌برد.

در روزهای اخیر، مطالب و آگهی‌هایی در فضای مجازی منتشر که در آنها عنوان شده «متقاضیانی که قصد خرید خانه دارند، قبل از تاریخ چهاردهم نسبت به خرید ملک اقدام کنند، چراکه ملک‌های اندیشه فاز یک حدود ۳۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت».

آگهی‌های مشابه در ارتباط با دیگر مناطق شهری به خصوص در کلان‌شهر تهران نیز در حال انتشار است، این در حالی است که بازار مسکن با رکود مواجه شده و فروشندگان بدون خریدار مانده‌اند و برخی سعی دارند در این بازار فضای روانی برای افزایش قیمت ایجاد کند، موضوعی که در واقعیت صحت نداد.

«داوود بیگی نژاد» نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در این رابطه عنوان کرد: انتشار چنین مطالبی غیر کارشناسی و دور از ذهن است.

بیگی‌نژاد ادامه داد: با توجه به جوسازی‌های بی‌پایه‌ و بدون تحلیل علمی که امروز در فضای مجازی در ارتباط با بازارهایی از جمله مسکن شاهد هستیم این انتظار از مردم می‌رود که به این شایعات به هیچ‌وجه توجه‌ای نداشته باشند.

نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: مردم با تحقیق و مشورت با افراد متخصص در صنعت ساختمان اقدام به خرید یا اجاره مسکن خود کنند.