تخصیص۱۶ هکتار زمین به طرح ملی مسکن گچساران

رئیس راه و شهرسازی گچساران از تخصیص ۱۶ هکتار زمین به طرح ملی مسکن این شهرستان خبر داد.

تخصیص۱۶ هکتار زمین به طرح ملی مسکن گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سعید کردلو در جلسه شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن نقش موثری در بهبود بازار مسکن و خانه دار شدن مردم بخصوص اقشار متوسط جامعه دارد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف و شعارهای دولت سیزدهم تامین و ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد کشور است.

رئیس راه و شهرسازی گچساران با اشاره به اینکه مقرر شد در سطح کشور ۴ میلیون مسکن تا پایان دولت ساخته شود، تصریح کرد: سهم کهگیلویه و بویراحمد در این طرح ۴۰ هزار واحد مسکونی است.

کردلو عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد ۳ هزار واحد مسکن‌ملی کلنگ زنی شد که از این تعداد ۳۲۰ واحد در یاسوج، دهدشت ۷۰۰واحد، لیکک ۲۰۰ واحد،چرام ۵۰ واحد و گچساران یکهزار و ۷۳۴ واحد است.

وی با اشاره به اینکه در گچساران برای اجرای این طرح مشکل زمین وجود ندارد، گفت: این تعداد واحد در گچساران با برنامه ریزی های انجام شده در۴ سایت و در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در نقاط مختلف گچساران اجرا می‌شود.

رئیس راه و شهرسازی گچساران با اشاره به اینکه سایت پازنان با ۷۰۴ واحد در زمینی به مساحت ۵ هکتار و سایت سردار قاسم سلیمانی در کارکنان با ۵۳۴ واحد در زمینی به مساحت ۶ هکتار اجرا می شود، خاطرنشان کرد: از دیگر سایت های پیش بینی شده طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان می توان به سایت خامی واقع در پانصد دستگاه بعد از ساختمان های مسکن مهر ضلع شرقی حوزه علمیه با ۲۴۰ واحد در دو هکتار و سایت خنگ بنار با ۲۵۲ واحد در سه هکتار اشاره کرد.

کردلو بیان کرد: ۵۸ درصد از نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اجرا خواهد شد.

 وی افزود: برای اجرای این طرح در گچساران تمام استعلامات قانونی انجام گرفته و بعد از اخذ پروانه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

رئیس راه و شهرسازی گچساران ادامه داد: در این شهرستان ۱۱هزار و ۶۲۱ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این‌تعداد بعد از بررسی وضعیت متقاضیان و سوابق ملکی افراد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر انتخاب و به بانک معرفی شدند.

کردلو اضافه کرد: تاکنون ۱۳۰ نفر از متقاضیان این طرح مبلغ اولیه معادل ۴۰۰ میلیون ریال را پرداخت کردند.

 رئیس راه و شهرسازی گچساران اظهار کرد: اجرای این پروژه بزرگ نیاز به تعامل و همکاری تمام دستگاه های خدمات رسان اداری اعم از آب، برق، گاز، مخابرات، شهرداری و دیگر دستگاه ها دارد.

کردلو عنوان کرد: امید می رود تا تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه خود وظایف محوله را در این پروژه بزرگ به خوبی انجام دهند.

وی گفت: قبل از انجام هرکاری استعلامات لازم را انجام داده‌ایم، سایت ها و بلوک ها طراحی و جانمایی شد و در هر سایت فضاهای فرهنگی آموزشی و فضایزسبز و تجاری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: سرعت بخشیدن طرح نهضت ملی نیازمند تعامل بیشتر ادارات است،این پروژه بسیار بزرگ بوده و یک هزار میلیارد ریال گردش مالی در گچساران ایجاد می‌کند.

رئیس راه و شهرسازی گچساران خاطرنشان: سایت خنگ بنار خاک برداری اولی انجام شده و طی فراخوان از پیمانکاران دارای شرایط دعوت به کار کردیم و ۱۴ پیمانکار انتخاب و به زودی ساخت ۷۰۰ واحد آغاز خواهد شد.

کردلو گفت: هر واحد در نهضت ملی ۶ میلیارد ریال هزینه دارد و از این‌ میزان ۳ میلیارد ریال تسهیلات خواهد بود که برای دهک های اول تا سوم ۵ درصد است.